A IMPORTÂNCIA DA EDUCAÇÃO FÍSICA NA VISÃO DOS ALUNOS DE UMA ESCOLA PÚBLICA
Abstract
Este trabalho tem por objetivo analisar a percepção dos alunos em relação ao interesse pelas aulas de Educação Física de uma escola pública no interior do estado do Paraná. Para tanto, foi realizado um questionário com 15 questões e aplicado a 39 estudantes de ambos os sexos de uma escola pública localizada na cidade em questão. Como resultado, percebem-se aulas com atividades repetitivas, alunos poucos motivados para participação nas aulas práticas e, mesmo assim, uma escola bem preparada em sua infraestrutura para as atividades. Por fim, evidencia-se a ausência de um projeto comum para a atuação docente em Educação Física que motivasse e possibilitasse aos sujeitos se aproximar e participar ativamente das aulas da disciplina.
Palavras-chave: Educação Física. Escola Pública. Percepção de alunos.
THE IMPORTANCE OF PHYSICAL EDUCATION IN THE VIEW OF STUDENTS FROM A PUBLIC SCHOOL
This work aims to analyze the students' perception regarding the interest in the Physical Education classes of a public school and with this raise possible resolutions for these problems in order to provide classes with quality and interest and participation of the students. For that, a questionnaire with 15 questions was applied and applied to 39 students of both sexes of a public school located in a city in the interior of the parana. As a result, one can see repetitive activities, students with little motivation to participate in practical classes, and yet a well-prepared school in their infrastructure for activities. It is evidenced the absence of a common project for the teaching activity in Physical education that motivated and enabled the subjects to approach and participate actively in the classes of the discipline.
Keywords: Physical Education. Public school. Perception of students.
Full Text:
PDF (Português (Brasil))DOI: http://dx.doi.org/10.18542/rmi.v12i19.7846
Copyright (c) 2019 Revista Margens Interdisciplinar
Indexing for:
Impact Factor 1.54
Federal University of Pará - Abaetetuba Campus - EditorAbaete
Post-Graduate Program in Cities, Territories, and Identities (PPGCITI)
ISSN: 1806-0560 e-ISSN: 1982-5374
DOI: https://dx.doi.org/10.18542